Gunn Elisabeth og Lars Erik går gjerne på en ny periode

Toppkandidatene

Kommunevalget 2027:

Hvorfor bytte ut noe som fungerer så godt?

Nominasjonskomiteen i Gran AP har gleden av å presentere sitt enstemmige forslag til listetopper for kommunevalget i 2027.  Utfra innspill og tilbakemeldinger oppfatter vi at forslaget har bred støtte i eget parti, men det er viktig å understreke at dette er nominajonskomiteens forslag som ennå ikke er vedtatt av medlemsmøtet.

Vi opplever også at våre toppkandidater nyter respekt fra det øvrige politiske Gran og fra befolkningen generelt.

 

Gunn Elisabeth Alm Thoresen er Grans ordfører inneværende periode. Hun har markert seg som en lydhør og samlende politiker som leder kommunestyret trygt og bidrar til gode debatter med sitt vennlige vesen.

Lars Erik Flatø er en av kommunestyrets mest erfarne politikere. Han har stor oversikt, svært god kunnskap om politiske prosesser og har to perioder bak seg som Arbeiderpartiets gruppeleder.

Sammen utfyller disse to hverandre perfekt!

Nominasjonakomiteen er svært glade for at begge disse er motivert for å fortsette i sine posisjoner! Hvis velgerne vil, kan vi på få en ordfører som sitter i mer enn en periode, noe som ikke har skjedd etter at Rigmor Aasrud sluttet i sin ordførergjerning. Endring og nye impulser er viktig, men en viss kontinuitet har også sin klare styrke.

Sammen med sine politiske samarbeidspartnere har Gran Arbeiderparti sikret positive vedtak i alle de store sakene vi gikk til valg på i 2023. Nå skal disse vedtakene følges opp for å sikres ønsket og optimal effekt. Samtidig må nye innsatsområder løftes opp. I denne situasjonen har kontinuitet vært et viktig mål å sikre for nominasjonskomiteen.

Vi kunne ikke vært mer fornøyd!

Gran 23.06.2026

Nominasjonskomiteen for Gran AP

Randi Eek Thorsen                       Ole Jakob Rognstad                      Rigmor Aasrud

Toppkandidatene